“ÇOCUKLAR DOĞUŞTAN BİLİM ADAMIDIR”

bilim-adamlari.jpg

Bir okulun duvarında büyük harflerle şöyle yazıyor.

 “HEDEF EĞİTİLMİŞ İNSAN, ÇAĞDAŞ EĞİTİM.”

Bir defa çocuk gözüyle bakalım. “Hedef Eğitilmiş İnsan…”  “Demek ki,” diyecek çocuk:

 “Beni burada eğitecekler, şekillendirecekler, benim ne düşündüğüm, kim olduğum önemli değil, ben bir hiçim.”

Yani pozitif bir etki uyandırmaz çocukta bu. 

Sonuçlar zaten ortada. Proje geliştiremeyen, uluslar arası kabul gören bir marka üretemeyen bir toplum olduk çıktık. Sonra da OSS’de sıfır çeken öğrencileri, öğretmenleri suçlarız. Yaklaşımda bir yanlışlık olduğunu görmek istemeyiz. 

Oysa o okulun duvarında şöyle yazmalıydı:

“ÇOCUKLAR DOĞUŞTAN BİLİM ADAMIDIR”

Ne kadar pozitif etkisi var değil mi? Çocukta bir değerlilik, özgüven duygusu geliştiriyor. “Ben” diyor çocuk, “önemliyim, bir şeyler yapabilirim!”

Bireyin ve bilişimin çağında bu şekildeki yaklaşımın kendi çağdaş olduğundan ayrıca “ÇAĞDAŞ EĞİTİM” diye belirtmeye bile gerek kalmayacaktır

9 Yanıt so far »

  1. 1

    MimNun said,

    esselamu aleykum sene kardeşim
    ne kadar doğru “her çocuk doğuştan bilim adamıdır.”
    güzel bir yazı.
    inşaAllah zamanla Türk çocuğundaki cevherler çıkacaktır karamsar olmamak lazım hatta çıkıyor biile elhamdülillah.
    ama şu da varki,
    bir hikaye duymuştum.
    çocuklara anaokulunda bir nesne gösteriliyor ve bunun hakkında yorum yapılması isteniyor.
    o kadar çok hayal ürünü ortaya çıkıyor ki küçük bir nesneden.
    ama sınıfların derecesi büyüdükçe hayal gücüde küçülüyor.
    eğitimin insana yarar getirmesi gerek bir kalıba sokması değil.
    hayırlı eğitimler duasıyla
    wesselam…

  2. 2

    sene said,

    Aleykum selam kardeşim

    Çok doğru,Mim Nun. Çocuklar bize,gerekli dersleri öğrenmemiz için yetişkinlerden çok daha ileri bir düzeyde geliyorlar.
    Aslında bir çok bakımdan, çocukalar bizim öğretmenimiz. Sandığımızdan çok daha çok şey biliyorlar.

    Her biri bir bilim adamı …Zaman onları bozmadıkça..

    “Hayırlı bir eğitim”

    İnşAllah…

    • 3

      ilhamiemreeeeeeeeeeeeee said,

      evettttttttttttttttttttt çok doğru çocuklar gerçekte doğuştan bilim adamı bende bir bilim adamıyımmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

  3. 4

    azra said,

    teşekkürler bu bilgiler benim işime çooook yarayacak

  4. 5

    selva cura said,

    ewet her çocuk doğuştan bilim adamıdır sonuçta bilimadamları nasıl çalışıp çaba gösteriosa çocuklarda öle mesela ben sınıfta bir deney yapıyorum doğru çıkıo ve bende bilim adamı olmuş oluyorum … VE buna çok seviniyorum :);)

  5. 6

    selva cura said,

    Ve kimse sen delimisin demesin çünkü “HER ÇOCUĞUN BİR HAKKI VARDIR BİLİM ADAMI OLMAK İÇİN”…:):):):):) =)

  6. 7

    selen said,

    gercekten cok ama cok guzel bilgiler bu siteyi acan ve bu siteye bu yazıları yazan kişilere sayglarımı sunarım cunku bu bilgileer gelecekte benim cok işime yarayacaktır

  7. 8

    yasemin said,

    yazdığınız seyler sayesinde bende bişeyler ekledim ve odevimden tam not aldmm hepinize coook tesekkurlerrr

  8. 9

    berk said,

    orler işime öok ama çok yaradı çk sağlın arkilerXD


Comment RSS · TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

